Малинівська громада
Запорізька область, Пологівський район

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо припинення діяльності шляхом ліквідації комунального закладу «Приютненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Малинівської сільської ради

Дата: 20.04.2021 16:18
Кількість переглядів: 492

https://rada.info/upload/users_files/22547673/5ea517b502b7663ecf19a09018546977.jpg

Інформаційне повідомлення

про проведення громадського обговорення щодо припинення діяльності шляхом ліквідації комунального закладу «Приютненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Малинівської сільської ради

 

1.Найменування організатора громадського обговорення -  Малинівська сільська рада

2.Мета: врахування думки жителів Малинівської громади щодо припинення діяльності шляхом ліквідації комунального закладу «Приютненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Малинівської сільської ради.

       Підставою для проведення громадського обговорення є закриття  комунального закладу    «Приютненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Малинівської сільської ради, з метою формування оптимальної мережі закладів освіти громади, необхідної для надання високоякісних освітніх послуг кожній дитині, з урахуванням використання наявних ресурсів.

        Частиною другою статті 66 Закону України «Про освіту» встановлено, що ради територіальних громад відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової  та базової середньої освіти, планують та забезпечують розвиток мережі закладів освіти. Мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх.

       Відповідно до Конституції України, статті 11 Закону України «Про загальну середню освіту», ліквідація освітніх закладів провадиться засновниками або органами, за рішенням яких їх створено, в порядку, встановленому чинним законодавством.

          Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ліквідація закладів освіти комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої влади.

На сьогодні чимало  жителів села Приютне вбачає  проблему діяльності Приютненського закладу загальної середньої освіти  тільки в умисних намірах влади закрити школу через відсутність належної кількості учнів, тобто, наповнюваності, а, також, через  великі витрати на його утримання. А тому  і вирішення проблеми вбачають тільки в тому, щоб «відстояти» школу, лише б  школа працювала, а в іншому випадку, на їх переконання, немає школи – немає села.

Та давайте будемо відвертими,  основна проблема не в тому, що на сьогодні Приютненська школа не відповідає вимогам щодо наповнюваності класів. Хоча і цей момент потребує роз’яснення. Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена. 

         Зараз в Приютненській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів навчається 26 учнів:  в першому  класі – 3, другому класі - 2, третьому класі – 3, четвертому класі – 3, п’ятому і шостому класах по 2 учня в кожному, сьомому – 3 учні, восьмому – 2, дев’ятому – 6 учнів. Зовсім немає контингенту старшої школи – відсутні учні у 10-11 класі. Загалом по школі є лише один клас, наповнюваність якого більше 5 учнів. Тобто, всі інші з класів не відповідають мінімальному рівню наповнюваності. За попереднім списком на 2021-2022 навчальний рік у комунальному закладі    «Приютненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Малинівської сільської ради всі класи закладу будуть неповними. Згідно порядку та умовам надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6 (зі змінами від 19 лютого 2020 р. № 137 «Про внесення змін до Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам»)  за рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб.

        У формульному розрахунку освітньої субвенції застосовується розрахункова  наповнюваність класів, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1088. А оскільки фактична наповнюваність класів (2.4 учнів) значно менша розрахункової (від 10 до 14), здійснюється надлишкове утримання класів, що призводить до неефективного використання коштів. 

На сьогодні,  щоб Приютненська школа відповідала вимогам по наповнюваності класів,  загальна кількість учнів у школі повинна становити не менше 55 учнів. Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу. Варто зауважити, що ОТГ витрачає значні кошти на опалення напівпорожніх приміщень школи,  хоча ці кошти громада могла б вкладати в енергоефективні заходи та спрямовувати на проекти розвитку.

            Дійсно, за кошти, що витрачаються на утримання Приютненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, можна спрямувати на  придбання сучасного обладнання для навчальних кабінетів у ті школи,  де використання їх буде ефективним, або ж витратити їх на ремонт доріг села Приютне, облаштування вуличного освітленням, провести заходи з благоустрою.

         Кількість учителів та техперсоналу разом – 15 чоловік. Для обслуговування 26 учнів  це є неефективним.

Та втім, головне не це. Головне – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики,  мати можливість повноцінного  розвитку своїх  здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі, є у дітей мотивація до кращих результатів у навчанні.

         Тож необхідністю є підвищити загальний рівень якості  шкільної  освіти, який залишається низьким. Освітній процес повинні здійснювати вчителі – фахівці, а не викладати по три-чотири предмети кожен.

 При всій повазі до педагогів закладу освіти в с. Приютне, все ж вони суттєво програють своїм колегам з тих закладів освіти  громади, де  у класах навчається більше пяти  учнів, де постійні  навантаження на педагогів. Відкинувши емоції, давайте подумаємо: чи може, наприклад,  вчитель початкових класів давати повноцінні знання з  геометрії, вчитель – філолог з  трудового навчання, музичного чи образотворчого мистецтва? У Приютненській школі більша частина предметів викладається вчителями не за фахом. Щоб хто не говорив, та не може педагог,  який  не є фахівцем,    належним чином це робити.

Але є ще одна біда – всі учні середньої школи, тобто,   п’ятого класу  - 2 учні, шостого класу – 2 учні, сьомого класу – 3 учні, восьмого класу –  учні, крім дев’ятого класу,   навчаються за індивідуальною формою. Відповідно до Закону України  «Про загальну середню освіту» і до фінансових нормативів, якщо в класі менше 5 дітей, діє індивідуальна форма навчання. Що це таке?  А це така форма навчання, коли дитина має у  4-5 разів менше  годин  навчання, ніж у класі з більшою наповнюваністю. У класі протягом тижня учень працює на 32 уроках, а при індивідувальному навчанні усі предмети викладаються на 8 уроках. Тож,   учні Приютненської школи  п’ятого – восьмого класів  мають навчатися   по одній або по дві години у день. І кожна година ділиться по 10 – 15 хвилин на окремий предмет: 10 хвилин української мови, 10 хвилин математики, 10 хвилин фізкультури, 10 хвилин   хімії, 10 хвилин   іноземної мови і т. д. Про яку якість знань може іти мова ?!  Не рятує і те, що вчителі,  при організації індивідуальної форми навчання, тримають учнів  у школі до 14- ї години.

            А ось і результати: за підсумками попередніх навчальних років здійснювався моніторинг рівня навченості учнів що показує в основному низький середній та достатній рівень знань. Протягом останніх років не видано жодного документа про освіту з відзнакою або медаль. А завдання школи, насамперед,  - давати дітям якісні знання. Уже потім це місце працевлаштування вчителів. Школа – це установа, яка фінансується з державного бюджету і повинна забезпечувати всіх дітей освітою на рівні Державного стандарту. І тут вирішальною є роль вчителя, його системна робота над підготовкою до уроків, використання на уроках проблемних і дослідницьких методів навчання, перехід від процесу наповнення учнів знаннями до процесу усвідомленого здобуття ними необхідних навичок для вирішення проблемних ситуацій, що в кінцевому підсумку й буде формуванням компетентностей.

Чому ми свідомо позбавляємо учнівську молодь  с. Приютне можливості подискутувати зі своїми однокласниками на уроках історії, відчути комадний дух під час гри у волейбол, обговорити результати дослідницької діяльності на уроках біології, створювати спільні навчальні  проекти на уроках інформатики?  Що скажуть ті два-три учні в класах Приютненської школи про все це? Де ж наша відповідальність перед дітьми?

Тож, ті батьки, які турбуються  за майбутнє своїх дітей та прагнуть забезпечити їх успішне майбутнє, мають можливість забезпечити навчання в закладах освіти, де впевнені, що їх діти зможуть здобути якісні знання.  Іншим же Малинівська сільська рада забезпечить здобуття освіти в комунальному закладі «Любимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Малинівської сільської ради шляхом здійснення підвезення їх шкільнимм автобусом.

В Приютненській ЗОШ працює семеро вчителів. Педагогічних працівників у результаті оптимізації мережі закладів освіти буде працевлаштовано (за згодою педпрацівників) шляхом переводу до комунального закладу «Любимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Малинівської сільської ради.

А якщо говорити за поширене  твердження, що не має школи - не має села, то знову ж,  якщо в селі залишилося настільки мало дітей, що школа стала категорично малокомплектною, то це не тому, що щось не так зі школою, чи не допрацьовує влада. Це закономірні   процесиякі існують в усьому світі і в Україні зокрема, – просто немає необхідності у великій кількості людей, задіяних  у сільському господарстві, тому що з’явилася нова потужна сільськогосподарська техніка та  нові технології, які не потребують застосування ручної праці.

            Але від цього не повинні страждати приютненські діти.  Вони не повинні ні в чому уступати своїм  ровесникам та мати добрий старт для дорослого життя. І тоді уродженці села зможуть продовжити добрі традиції своїх відомих  земляків, які прославили рідний край своїми досягненнями та звершеннями.

 

3.Суб’єкти, що внесли пропозицію щодо припинення діяльності шляхом ліквідації комунального закладу «Приютненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» – Малинівська сільська рада.

4. Строк, місце, час проведення громадських слухань, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників – громадські слухання відбудуться в   приміщенні сільського будинку культури с. Приютне 12 травня 2021 року о 12-00 год.

5. Поштова адреса та адреса електронної пошти, номер телефону, строк і форми для подання пропозицій (зауважень) — Малинівська сільська рада, с. Полтавка, вул. Санжарівська, 60, e-mail: poltavskarada@i.ua, Malinovka23@i.ua.

Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмовій чи усній формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає протягом 15 днів з дати опублікування повідомлення про його проведення.

6.Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення – Малинівська сільська рада, с. Полтавка, вул. Санжарівська, 60, e-mail: poltavskarada@i.ua, Malinovka23@i.ua, тел: 0660621849.

7. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Степаненко Сергій Андрійович – заступник голови голови з питань діяльності виконавчого комітету Малинівської сільської ради.

8. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення – узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором протягом 14 днів після закінчення строку подання пропозицій. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті Малинівської сільської ради.

Запрошуємо усіх бажаючих взяти участь у обговоренні питання   щодо припинення діяльності шляхом ліквідації комунального закладу «Приютненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Малинівської сільської ради.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь